articol de Cezar Baciu
Vorbeam aici, chiar in ultima zi a anului trecut, despre „shrinkflation” si spuneam atunci ca, in urma cresterii costurilor dupa doi ani de pandemie, grupurile alimentare au trecut in liniste la mici „ajustari” de pret sau volum, facute pentru a-si pastra vanzarile. Mica inselatorie era veche si credeam atunci ca nu va mai urma nimic ingrijorator din acest punct de vedere, desi pretul energiei o luase ingrijorator in sus inca din noiembrie 2021, dar se spera ca lucrurile se vor re-echilibra. Numai ca la sfarsit de februarie a izbucnit razboiul din Ucraina si, de atunci incolo, toate preturile au luat-o razna, iar efectele, pe verticala, dar mai ales pe orizontala, sunt din ce in ce mai mari si mai neasteptate.
Pentru reducerea costurilor, unii producatori se pare ca au redus numarul de controale in ceea ce priveste securitatea alimentara. Rezultatul a fost cresterea puternica a alarmelor alimentare in toate tarile europene. Cele mai cunoscute scandaluri sunt cele cu pizza Buitoni (Nestlé) si ouale Kinder de la Ferrero. Cel putin in ceea ce le priveste pe acestea din urma, s-a descoperit ca, intern, problema contaminarii cu Salmonella a fost descoperita la fabrica din Belgia cu zece zile inainte de Craciun! Scandalul a bubuit in aprilie, cu o saptamana inainte de Pastele catolic, dupa ce se inregistrasera insa, din pacate, cateva decese in randul copiilor care consumasera ouale de ciocolata sub marca grupului italian. Degeaba s-au retras in corpore toate loturile de Kinder Surprise, Kinder Mini Eggs, Kinder Surprise Maxi 100 g si Kinder Schoko-Bons aflate la vanzare in Europa, pana si vanzarile de Nutella au fost grav afectate.
Articolul integral aici.
Faude
Este interesant sa vedem cum aceste companii se adapteaza si isi reorganizeaza afacerile pentru a face fata unui mediu economic instabil si cum isi redefinesc strategiile de marketing si vanzari pentru a mentine loialitatea clientilor. In timp ce pandemia COVID-19 a provocat o criza fara precedent, acest articol ne aminteste ca FMCG-urile au trecut prin crize financiare in trecut si au invatat cum sa isi adapteze afacerile pentru a supravietui si a prospera in viitor.
mariancostache
Economia reactioneaza ca un organism viu!