Traim intr-o lume care nu mai poate fi conceputa fara Internet si binenteles fara telefon mobil. In acest context memorabilitatea poate fi construita expunand consumatorul 360 de grade, din punct de vedere media. In situatia in care adresarea catre public este facuta unitar pe toate canalele, nu este nevoie ca informatia sa parvina repetat acestuia pe acelasi canal. Atata vreme cat fiecare canal va ajuta la realizarea aceleiasi constructii din mintea consumatorului, lucrurile vor functiona minunat. Asta cu-atat mai mult cu cat acea constructie este cu-adevarat relevanta pentru consumator, adica ii face viata mai usoara, il scuteste de anumite cheltuieli sau de timp pierdut, ii aduce o stare de bine, conectandu-l cu anumite momente dragi, etc..
79% dintre noi
Apropo de momentele dragi, v-ati pus vreodata problema de la ce varsta aveti amintiri olfactive? Eventual de ce anume momente, din viata voastra, sunt legate acestea? Ei bine, 79% dintre noi au amintiri olfactive despre un produs/brand de la o varsta de pana la 7 ani iar aceste amintiri sunt intotdeauna reevocate cu o stare afectiv pozitiva. Dovada sta si experimentul urmator:
Revenind, daca luam spre exemplu o campanie pentru un detergent, accentul fiind pus pe noua formula de parfum, se poate ca un consumator sa vada o reclama TV despre acel detergent, sa intalneasca pe strada un panou mobil cu vizualurile cheie ale campaniei iar mai apoi sa mearga in magazin, unde sa vada in galeria comerciala sau chiar mai aproape de raft un setup 3D, care sa miroasa exact precum noua formula, de la detergentul respectiv.
Practic, in exemplul de mai sus, adresarea a fost unitara, consumatorul a fost expus la mesaj de mai mult de 3 ori iar de fiecare data printr-un alt mediu de comunicare. Sansele ca astfel sa fie depasit cumva pragul perceptiv iar campania sa devina ostila scad considerabil. Acesta este de asemenea unul din avantajele campaniilor Cross Media, asta pe langa faptul ca anumite canale au un public specific si ca o astfel de abordare acopera piata mai bine.
#campaniiintegrate
Acesta este asadar cazul campaniilor integrate care au componente in mai multe medii de comunicare. Colectivul nostru are deja o traditie si in sensul implicarii componentei Mobile in campaniile de media clasica (OOH), deoarece la finalul anului 2005 si in prima parte a lui 2006 MVcom construia primele servere Bluepush (Bluetooth Push).
Ne verificam smartphone-ul de 150 de ori pe zi, consumam date pe mobil asa cum nu ne-am fi imaginat vreodata. Statistica spune ca in 2016 mai mult de jumatate din traficul de date a fost facut de pe mobil.
Mai exact, conform ANCOM, utilizatorul mediu de telefonie mobila si internet pe mobil consuma lunar 499 MB de internet mobil (fata de 336 MB în al doilea semestru din 2015), trimite 73 de SMS-uri nationale (59 in retea proprie si 14 in afara retelei) si apeleaza in medie 262 de minute atat în retea (177 de minute), cat si in afara retelei (85 de minute).
Ca ne place sau nu, se pare ca telefoanele inteligente ne organizeaza si poate in unele cazuri chiar ne conditioneaza viata. Conform unei cercetari interesante, se pare ca ne atingem telefonul de 2617 ori pe zi. Nu vrem sa invocam oportunitatea comunicarii tactile prin intermediul smartphone-ului. Nu inca, desi acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, asa cum o arata proiectul Disney Revel.
#coloanavertebrala
Internetul este in acest moment o coloana vertebrala a tot ce inseamna Media. Smartphone-urile au facut treaba asta cat se poate de evidenta. In contextul in care comertul OnLine a ajuns atat de interesant pentru branduri, o campanie reusita, care isi doreste un “link to purchase” scurt si eficient, ar trebui sa includa cumva o componenta Mobile. Cumparaturile realizate de pe dispozitive mobile incep sa genereze venituri semnificative pentru retaileri, in conditiile in care rata de penetrare a smartphone-urilor in randul populatiei de peste 16 ani din Romania a trecut de 70%, potrivit unui studiu realizat la finalul lui 2016 de compania americana Google. Conform acestuia, 11% din romanii de peste 16 ani care utilizeaza internetul au cumparat un laptop de pe smartphone si probabil ca aceste procente sunt deja in crestere.
Cu alte cuvinte, in acest moment este setat un cadru absolut perfect pentru proiecte Cross Media. Adresarea MULTIcanal si MULTIsenzoriala pare sa nu mai fie o problema din punct de vedere tehnic, ramane insa un singur aspect in discutie iar acesta este RELEVANTA. Ne referim desigur la relevanta pentru consumator.
Daca va intereseaza proiectele noastre si doriti sa intrati in contact cu noi, nu ezitati sa ne scrieti aici.