V-ati pus vreodata problema de ce anume un vizual in miscare atrage atentia mult mai puternic decat unul static?
Ei bine, se pare ca asta tine exact de modul in care e construit creierul nostru. Cu alte cuvinte, tine de “aparatul de atentie” prin care traim pur si simplu experienta strazii. Orice piesa in miscare, ce iese din peisajul stradal obisnuit, e de natura sa ne atraga atentia chiar si atunci cand se afla la periferia campului nostru vizual. Mai mult decat atat, dupa ce am observat-o, ne centram in mod reflex campul vizual acolo, pe acea piesa in miscare, macar pana intelegem despre ce este vorba.
“Sunt doua tipuri de “atentie”. E una generata intern, care se mai cheama sustinuta sau concentrata, focusata, si care este go-directed. Adica este in functie de scopurile, de obiectivele pe care le ai si cauti in mediu ceva ce ti-ai propus, conform planului tau si astepti sa se-ntample, sa te-ntalnesti cu chestia respectiva. Asta este consumatoare de efort. De asta e nevoie cand citesti ceva, cand asculti profesorul sau cand observi un interviu, care este online.
Cand e vorba de o chestie care se-ntampla si automat esti distras, pe strada mergand, nu conform obiectivului tau, ci in afara obiectivului, e alt gen de atentie. Se cheama atentie orientata, automata. E un reflex de orientare si care este in creier pe o cu totul alta retea, decat asta cu focusatul.
#atentie
E vorba, de fapt, de un calup de retele suprapuse, o combinatie. Una se cheama Salience Network si cealalta Reteaua de Atentie Ventrala. Asta se ocupa de a-ti orienta automat atentia, la toata lumea, si la om in varsta si la sobolan, in functie de elemente care apar brusc, in mediul din jur, si care nu sunt conform cu planul tau. (…)
Panourile Mobile (OOH-ul mobil) activeaza Reteaua Salience (Atentia Orientata) si genereaza un “takeover” al creierului
Pe strada poti fi distras de miscari foarte rapide sau de obiecte care se apropie rapid de tine.
Pentru culori puternice, violente, gen: rosu, portocaliu, galben, atentia este suplimentar crescuta in masura in care o astfel de culoare puternica e inconjurata de un fundal de alt tip. Aceasta se cheama colour-single-tone. E ca atunci cand vezi o pasare rosie, intr-un copac verde. Practic, cu cat e mai diferita figura, de fondul figurii, chestia asta automat iti distrage atentia.
Daca in jur, chiar pe strada, este plin de rosu si brusc apare un punct negru, ala iti distrage atentia, pentru ca este diferit de fundalul din jur. Apoi mai sunt stralucirile. Orice straluceste, clipoceste, licareste, asta iarasi distrage atentia.” – Dr. Dragos Cirneci, Psiholog specialist in Neurostiinte
“In momentul in care ochiul este acoperit de pleoapa creierul genereaza cea mai probabila continuare a imaginii. E o constructie a capului. Asta se-ntampla tot timpul, el se chinuie sa genereze variante, in ceea ce priveste viitorul imediat, la nivel de secunde, minute, ore, s.a.m.d..
Cand mergem pe strada e acelasi lucru. Creierul cam stie ce i se poate intampla pe strada, mai ales daca strada este cunoscuta. Permenent genereaza continuarea, in secunda urmatoare, a strazii, pe unde mergem noi.
Orice chestie care nu se potriveste cu simularea creierului este ceea ce se cheama “eroare de predictie”. “Asta nu era ieri pe-aici”. Adica nu e, conform planurilor, normala. Asta porneste automat acea retea de orientare, Salience, de care vorbeam.
Orice chestie, care genereaza in capul nostru o eroare in predictie, fata de obisnuinta noastra, automat porneste reteaua respectiva. De la chestii de baza, cum am spus, cele legate de culoare, lumina, miscare, licarire, pana la chestii mai complexe, cum ar fi un billboard”, mai spune Dr. Cirneci, in interviul de aici.
Apropo de atentie, stiti dupa cate zile de la afisare un panou publicitar static, obisnuit, intra in peisajul nerelevant si nu mai este observat de cei care trec zilnic prin fata sa? Va spunem noi, dupa 3 zile. Adica e posibil sa platiti un panou static pentru o luna iar el sa-si faca de fapt treaba in doar cateva zile. Dupa cum va asteptati, acest lucru nu se intampla niciodata cu un panou mobil. Chiar si aceia care intalnesc zilnic un echipaj de OOH mobil nu au cum sa fie intr-o pozitie 100% repetabila fata de acesta, mai exact fata de reclama de pe panou.
Asa cum probabil ca va asteptati, mobilitatea nu este un argument doar in favoarea memorabilitatii reclamei mobile ci si pentru audiente potentiale mari, deoarece un panou mobil va intra mereu in contact cu mase mari de oameni, nefiind dependent de traficul dintr-o intersectie sau de pe o artera principala, fie ea un mare bulevard sau nu.
OOH-ul mobil MVcom, varianta de publicitate stradala ce utilizeaza panouri mobile de conceptie proprie, este prezent in oferta de servicii in trei variante: MAXI – autotractat si cu o suprafata de expunere de 24mp., VELO – pe bicicleta si cu o suprafata de expunere de cca. 2mp. – si CLASSIC – cu locatie variabila, suprafata de expunere 4mp., avand la dispozitie permanent un operator si un autovehicul pentru deplasarea intre punctele de expunere.
#maxiavantaje
MVcom-MAXI este denumirea echipajului de OOH mobil AUTO, cu sonorizare, legat la Internet, monitorizat permanent prin GPS si avand binenteles o suprafata generoasa de expunere de 24mp.(2x11mp. + 2mp.). Mobilitatea si suprafata mare de expunere permit includerea acestui suport intr-o categorie ampla de campanii.
O asemenea flota de panouri mobile poate fi cu usurinta directionata si monitorizata zonal sau national (RURAL sau URBAN) de un dispecerat, poate rula in caravana cu vizualuri relationate ca intr-o banda desenata sau poate rula independent dupa un program orar prestabilit. Principalele avantaje:
• Audienta potentiala ridicata atat datorita miscarii in campul vizual al publicului cat si datorita combinatiei de stimuli (vizuali, sonori, olfactivi, pseudo tactili), fara depasirea pragului perceptiv;
• Durata / Target-area flexibila a campaniilor astfel incat sa asigure satisfacerea nevoilor specifice de comunicare;
• Asigura cresterea frecventei de expunere a mesajului publicitar, ceea ce favorizeaza formarea unei atitudini fata de produsul sau serviciul promovat;
• Suportul sonor care sustine suportul vizual, ceea ce conduce la atingerea impactului scontat – imbinarea suportului sonor cu cel vizual sporeste rata memorabilitatii mesajului;
• Odata mesajul memorat, prezenta unui singur element (vizual sau auditiv) faciliteaza recunoasterea mesajului / produsului;
• Mobilitatea asigura acoperirea unei arii largi de desfasurare, o premisa clara in vederea sustinerii audientei potentiale la cote ridicate ;
• Asigura selectivitatea target-ului prin directionarea efortului catre target – mobilitatea si suportul sonor atrag si focalizeaza atentia asupra mesajului transmis de echipajele de panotaj mobil cu sonorizare;
• Este adaptabil cerintelor clientului – echipajele MVcom-MAXI pot transmite mesajul publicitar in orice locatie din tara, indiferent de volumul sau durata campaniei.
Incepand cu Primavara 2022, serviciul de OOH mobil, MVcom-MAXI, este operat sub denumirea comerciala SCREENYO, marca a grupului nostru, acesta fiind un prim pas dintr-un proces mai amplu de rebranding.
#veloavantaje
Bicicleta poate un fi un excelent mijloc de comunicare publicitara, transmitand directionat mesajul unei campanii. MVcom-VELO comunica in puncte aglomerate iar datorita usurintei de miscare poate transmite mesajul publicitar in locuri variate atat ca densitate, accesibilitate cat si ca distanta (parcari, parcuri, artere pietonale etc.).
Vehicul de comunicare ecologic, fara restrictii de acces, MVcom-VELO sustine ritmul si tonusul comunicarii publicitare, informatia fiind receptata de public in mod natural cu un plus de simpatie.
#classicavantaje
Conceput pentru campaniile publicitare cu arie de desfasurare in zonele aglomerate si cu trafic pietonal intens, panoul mobil cu locatie variabila si sonorizare – MVcom-CLASSIC – atrage atentia consumatorilor, favorizeaza interactiunea directa a acestora cu produsul / serviciul promovat si suscita interesul asupra continutului mesajului publicitar.
Cu o suprafata totala de expunere de 4 mp, dotat cu sistem de sonorizare de 2 x 200W si autonomie de functionare de 40 h, MVcom-CLASSIC este ideal pentru realizarea si sustinerea sesiunilor de sampling & testing, flyering si a actiunilor de open market.
Acestea fiind zise, daca v-ar placea sa incepem o discutie sau daca doriti direct o oferta de la noi, pentru una din variantele de OOH mobil de mai sus, nu ezitati sa ne contactati aici.