Companiile isi doresc ca brandurile lor sa se bucure de un grad de (re)cunoastere cat mai ridicat, in randul consumatorilor sau potentialilor consumatori. Existenta Brand Awareness-ului inseamna ca un brand este vizibil si usor de retinut dar asta nu garanteaza ca brandul respectiv este preferat sau cumparat de toata lumea. Inseamna doar ca poate fi identificat si recunoscut cu usurinta.
A crea Brand Awareness este un punct cheie in procesul de promovare al acestuia si necesita un plan amanuntit. Identificarea publicului tinta, crearea unui nume/logo/slogan, transmiterea unui mesaj, promovarea, mentinerea unor relatii post-vanzare cu clientii, toate acestea sunt etape importante in acest plan. Pe fiecare dintre aceste segmente, inovatia sau o abordare originala a problemei va fi de natura sa sporeasca memorabilitatea.
#evaluarea
Evaluarea eficientei acestui demers, de construire de Brand Awareness, poate fi facuta verificand Aided Awareness-ul si respectiv Top Of Mind Awareness-ul. Aided Awareness–ul exista atunci cand consumatorul citeste o lista cu branduri si isi exprima familiaritatea fata de unul anume, doar dupa ce ii citeste numele. Top Of mind Awareness – exista atunci cand consumatorul trebuie sa numeasca un brand dintr-o anumita categorie de produs data, iar primul care-i vine in minte este unul anume.
Pe langa Brand Awareness, care este cu siguranta vital, exista doua concepte: Strategic Awareness si Brand Preference.
Aceste doua concepte sunt de o importanta majora pentru un brand. Strategic Awareness este conceptul care se refera la momentul in care cineva nu numai ca recunoaste brandul, dar cunoaste si diferentiatorii fata de alte branduri similare. Brand Preference, pe de alta parte, este conceptul care face referire la consumatorii care aleg sa cumpere un brand anume, in detrimentul celui similar al concurentei. Este genul de comportament pe care companiile detinatoare de branduri doresc sa il implementeze in randul consumatorilor.
Una din consecintele directe ale Brand Preference este cresterea vanzarilor. Daca cineva alege sa cumpere brandul tau fata de altele similare din categorie, inseamna ca mesajul brandului tau a fost receptat favorabil de catre consumatori, acestia inteleg calitatile brandului si “vibreaza” emotional la acestea. Sigur ca pana in aceasta faza e nevoie de o diferentiere clara a mesajului, care poate fi de continut sau de suport, de memorabilitate a acestuia si de expunere repetata la mesaj a publicului tinta. Despre toate acestea putem incepe o discutie, prin urmare nu ezitati sa ne scrieti aici.