Cat de des acceptati sa-ncercati un produs sau serviciu dar fara sa-l mai utilizati vreodata dupa aceea? In cate situatii il folositi o data dupa care uitati definitiv de el? Cam asa suntem cu totii, fara o intalnire memorabila cu produsul, Campania de Trial este deci un demers inutil.
Cu atat de multe optiuni la-ndemana, consumatorii sunt pur si simplu coplesiti cand incearca ceva pentru prima data, pe cont propriu. In plus, sunt atat de multe canale pe care le vine informatia, in unele cazuri chiar deformata/exagerata, incat adesea le e foarte greu sa aleaga. Exista totusi situatii in care o Campanie de Trial, adresata corect si pe niste insight-uri solide, ajunge sa livreze. Sunt acele situatii in care intalnirea consumatorului cu noul produs sau serviciu se-ntampla cu emotie si intr-un mod memorabil.
In clipa in care publicul este identificat corect, calea cea mai simpla de-a transmite emotie consta in implicarea cat mai multor componente senzoriale, in procesul de comunicare.
Consumatorul se va simti astfel atins in mod placut, va simti ca este complet informat si-n plus nu vor mai fi necesare exagerari.
In anul 2015 dadeam publicitatii rezultatele unei cercetari din seria HUMANGRAPH EXPERIENCES, administrate alaturi de agentia Starcom. Potrivit cercetarii, respondentii ar fi incurajati sa foloseasca sau sa cumpere produsul, daca mesajul ar fi însotit de lumini (in proportie de 80%), muzica sau mesaje audio (79%), o experienta tactila (79%) sau de una olfactiva (74%).
Nu e nevoie sa descrii, de exemplu, prin tot felul de cuvinte alambicate o aroma, nu e nevoie sa o reprezinti in vizualuri sub forma de val sau abur diafan. E mult mai simplu si mult mai eficient daca ea poate insoti la propriu mesajul publicitar. In privinta componentei tactile mecanica e oarecum aceeasi, in sensul ca atat mirosurile/aromele, cat si atingerile sau senzatiile termice, sunt lucruri pe care nu le identificam sau evaluam propriu zis ci mai degraba ni le amintim. Ne amintim de fapt situatii similare, cu toate aderentele senzoriale asociate. Cu alte cuvinte, o Campanie de Trial va functiona excelent daca sunt alese ancorele corecte, acele simboluri/componente senzoriale care pe de-o parte informeaza corect publicul, facand mesajul relevant, iar pe de alta parte reusesc sa-l transpuna intr-o stare afectiv pozitiva, eventual prin reevocarea unor momente dragi din istoria personala.
Daca doriti sa incepem o discutie despre cum am construi noi o campanie de trial sau daca doriti sa va raspundem direct la o cerere de oferta, nu ezitati sa ne contactati aici.