Asa cum ne-a obisnuit de ceva vreme, la inceput de an Dio Boaca, Managing Director @ Phoenix Media, face o evaluare a OOH-ului romanesc, tinand cont pe de-o parte de trendurile din piata romaneasca de media, iar pe de alta parte de specificul anului ce urmeaza, in speta electoral.
De la TV-ul care nu mai livreaza si digitalul care este tot mai prezent in vietile noastre, pana la publicitatea exterioara, privita in perspectiva alegerilor locale viitoare, nimic nu scapa replicilor pe alocuri spumoase. Asa e in linia intai, pe frontul asta, de unde n-ai cum sa iesi zdravan, daca nu ai un pic de umor.
In urma discutiei cu Dio ne punem si noi problema daca in 2020 TV-ul poate scadea, macar ca importanta din mixul de media, sau daca publicitatea outdoor poate creste ca volume, in vreme ce noii primari vor trebui sa mai faca un pic de ordine, printre panouri. Suna paradoxal sau poate Dio vrea sa traga spuza pe turta outdoor-ului, ramane sa va convingeti singuri.
interviu de Marian Costache
Cum va fi 2020 pentru piata romaneasca de media?
2020 ma inspira cel mai mult. Ma inspira, pentru ca sunt foarte convins ca vom avea o crestere absolut fantastica, pe toata piata de media. Cred, mai presus decat orice, ca piata de outdoor va fi printre principalii beneficiari.
Anul asta avem doua tururi de alegeri, foarte importante. In plus, un adevar pe care nu are cine sa-l mai conteste, televiziunile nu mai livreaza!
Nu mai livreaza, ca nu mai au de unde. Populatia se duce, publicul lor moare. Se schimba generatiile. Au venit millennials, perfect! Gata, au intrat in paine, +20, +25. Ii vezi pe aia sa se uite la TV?! Ma uit la copiii mei, care sunt Z, le-am montat televizoare in camera, cum se facea pe vremuri. Nu cred ca au 7 ore de functionare, in 9 ani de zile. Oamenii sunt numai pe Youtube, Netflix, HBO GO. Nu se uita la TV, habar nu au ce se-ntampla. Vor o stire? O iau din digital.
Deci TV-ul, asa cum a fost el, se duce. Poti sa-ti fac comparatia foarte simplu, publicul lui este ca electoratul PSD. La un moment dat dispare, nu mai are de unde sa mai fie. Nu poti sa stai numai in fata televizorului, ca nu asta e scopul in viata.
Ne dorim sa fim mai sanatosi, sa iesim pe strada, sa alergam, sa ne plimbam, sa luam aer curat. Toate astea se-ntampla pe strada, acolo unde sunt panourile. Automat ca eu cred ca outdoor-ul va creste, chiar cu 10% anul asta. Normal ca si agentiile se vor reorienta, avand problemele astea de-a livra ceea ce cer clientii.
Pe 3-4 Ianuarie am vazut pe un post TV. Din calupul de 12 spoturi, 6 erau de la un singur client. Nu e nevoie sa fii om de stiinta, ca sa-ti dai seama ca acolo a fost o problema si ceva n-a livrat. Cand nu livrezi, banii aia n-o sa mai mearga si la anu’. E clar ca e nevoie sa faci mixul de media altfel, ca detinator de brand.
Vom avea un an fantastic, toate se schimba si se schimba in bine. Spun de multa vreme, in toate interviuirile, ca TV-ul va disparea, incetul cu incetul. La un moment dat el nu va mai fi. O sa simtim asta. Eu ma bucur ca a-nceput sa se simta din toate punctele de vedere, chiar de anul asta. Peste 5 ani va fi drama, DRA-MA! (…)
Continuarea articolului aici.