Traversam niste vremuri speciale, chiar tulburi pe anumite paliere ale vietii noastre. Oriunde ne intoarcem, insa, ne dam seama ce atuu deosebit il reprezinta agilitatea, atat in business, cat mai ales in tehnologia informatiei. Astazi, spre exemplu, nu poti concepe o campanie publicitara fara sa incluzi in mixul de media Outdoor-ul Digital, devenit intre timp un mediu de comunicare ultra performant, gratie viziunii unui antreprenor inspirat si tenace, Dio Boaca – Managing Director Phoenix Media.
Dio studiaza mult piata si tendintele, in plus are un stil aparte de-a prezenta lucrurile, consistent dar si cu umor, prin urmare e o adevarata placere sa-l avem ca invitat inca din prima luna a anului.
un interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
2021 a fost pentru voi ca un “recital” de Tehnologie. Cu ce planuri plecati la drum in 2022?
Toata viata mi-am dorit sa vad un film, cu super actori care sa moara in primele 3 minute si sa se termine filmul, sa vad genericul. Sa fie genericul 15 minute si filmul 2 minute jumatate. Nu exista asa ceva!
Puteam sa fac interviul asta cu tine asa: “cum a fost anul 2021?” “foarte bun, multumesc!”
2021 a fost un an bun. Un an bun pentru Phoenix, cred ca si pentru piata, daca ne uitam la 2020. Mai mult decat atat, a fost un an bun pentru Phoenix pentru ca am lansat extraordinar de multe lucruri. Am promis la inceputul anului ca lansam vreo 8 lucruri si am lansat chiar 9. Ceea ce ne-a bucurat tare, ca am avut putere de munca si mai ales ca ne-au iesit.
E mai mult decat clar ca nu ai cum sa lansezi lucruri de tehnologie, gandindu-te azi la ele si maine dimineata sa te duci sa le faci. Asta nu se poate. Noi ne gandim acum si sunt lucruri pe care le lansam peste sase luni, peste un an, peste un an si jumatate. De la jumatatea anului trecut lucram la ceea ce vom lansa anul acesta, 2022.
Cred cu tarie ca 2022 va fi un an la fel de bun, vad o crestere de cel putin 10% a outdoor-ului, in general, si un trend senzational, mai ales in partea de Digital Outdoor. In concluzie, ridicam din nou stacheta si vom lansa 6 lucruri, in acest an, unele incredibil de spectaculoase, ce vor revolutiona efectiv tot ceea ce stim pana acum despre Outdoor.
Care sunt invatamintele lui 2021? Exista asa ceva?
Orice an are invataminte, altfel e ca si cum ai spune “sunt suficient de destept si de bun, ca nu mai am nimic de invatat.” Nu exista asa ceva. Orice om de pe pamantul asta mai are de invatat, mai are sa se perfectioneze, mai are sa inoveze, mai are sa munceasca. Intotdeauna se va intampla asta.
2021 a fost ca o lectie pentru noi, pentru ca ne-am dat seama ca doar muncind si investind putem sa crestem corect, cinstit si pe niste valori normale ale anului 2021, worldwide. 2021 a fost si o confirmare ca ceea ce facem noi de ani de zile in piata este un lucru corect, pozitiv si bun.
Pentru ceilalti, sunt convins ca faptul ca s-au montat peste 20 de ecrane in piata a insemnat tot o lectie. A insemnat faptul ca au constientizat ca Outdoor-ul modern si nu cel traditional reprezinta viitorul.
Nu trebuie sa fii om de stiinta, ca sa-ti dai seama de aceste lucruri. Lucrurile astea le vezi in celelalte industrii. Asa cum comertul modern are 80-90% din piata, in momentul de fata, fata de comertul traditional, asta se-ntampla si in Outdoor. Exista Outdoor-ul contemporan, Outdoor-ul modern, Outdoor-ul usor de cumparat, si Outdoor-ul Clasic. Acesta nu se va desfiinta niciodata, va ramane acolo, dar majoritar si contemporan vorbim de Outdoor-ul Digital.
#imposibilul
Ceea ce este un lucru bun, pentru ca noi am facut atatea upgrade-uri, am facut atatea inovatii, am adus atatea lucruri noi in Outdoor, despre care nimeni nu credea ca sunt posibile si mai ales ca o companie romaneasca poate sa faca aceste lucruri, iar asta fara sa avem un competitor.
Montarea multor panouri (digitale), ale altor companii de Outdoor Clasic, in piata, practic ne-a adus niste competitori. Competitia intotdeauna a fost buna. Logic, ei intra la nivelul la care am intrat si eu in Outdoor-ul Digital, vorbim de-acum 10 ani.
E clar ca exista in momentul de fata un decalaj urias, e clar ca exista de fapt doua produse, daca te gandesti asa. Noi vorbim de ani si ani de zile de munca, de inovatie si de tehnologie, pe care nimeni nu poate sa-i recupereze intr-o zi.
Indiferent ca vezi tu ca Phoenix face niste lucruri, aceste lucruri Phoenix le-a dezvoltat singura. Nu s-a dus nici la Kaufland, nici la Dedeman, nu exista pe un raft, de unde sa te duci sa le cumperi. Ele compun un ecosistem si au fost construite intr-o perioada lunga de timp, au venit ca o normalitate a scalarii acestui business.
Spui ca-ti place Competitia. Iti plac si toti competitorii?
Logic ca pe langa competitorii mei traditionali, companiile mari de Outdoor din Romania, care monteaza si ecrane, o sa apara si niste “patiseri-cofetari”, tot felul de “nea-baieti” d-aia, care au gasit acum ideea… Baietii astia confunda foarte clar aceasta problema. Ei inca cred ca Outdoor-ul asta e ca si cum ai inchiria o garsoniera. Nu e asa!
Business-ul asta se face complet diferit. In business-ul asta trebuie sa vii cu foarte multa tehnologie, cu foarte multa inovatie, in business-ul asta trebuia sa fii contemporan cu industria care acapareaza si castiga an dupa an cei mai multi bani, global. Cu Digitalul.
Daca nu reusesti sa vii in linie cu ceea ce se-ntampla in Digital, doar ai pus un ecran digital si atat! Nimic altceva, asta nu inseamna nimic! (…)
Articolul integral aici.